Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz - takie inwestycje rowerowe powstaną w najbliższym czasie. Plan nawet do 2025 roku

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Prace na ul. Smukalskiej, na której ekipy nie napotykają większych problemów, idą w dobrym tempie. Wzdłuż nowej drogi powstanie także droga rowerowa.
Prace na ul. Smukalskiej, na której ekipy nie napotykają większych problemów, idą w dobrym tempie. Wzdłuż nowej drogi powstanie także droga rowerowa. Arkadiusz Wojtasiewicz
Czego po miejskich inwestycjach rowerowych mogą spodziewać się bydgoscy cykliści? Rozmachu nie ma, ale wielkich powodów do narzekań też nie.

Zobacz wideo: Nowa jadłodzielnia WSG w Bydgoszczy

Wiceprezydenci Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz i Michał Sztybel zrelacjonowali postępy prac przy miejskich inwestycjach, w tym rowerowych. Podzielili się również planami inwestycji, niektóre sięgają roku 2025. Co będziemy budować z myślą o rowerzystach?

Dwa największe projekty do przebudowa ulic Nakielskiej i Fordońskiej, na których skorzystać mają także rowerzyści.

- Jeśli chodzi o ulice Fordońską miasto przygotowuje postępowanie do udzielenia zamówienia dotyczącego wykonania koncepcji Programu Funkcjonalno-Użytkowego, w 4 kwartale tego roku ogłosimy przetarg na to zadanie. Do ustalenia pozostały szczegóły dotyczące kładki nad koleją przy ul. Sochaczewskiej - zapowiada Mirosław Kozłowicz.

Tu termin realizacji sięga końca 2023 roku. Dłużej czekać trzeba będzie na drogi rowerowe wzdłuż modernizowanej ul. Nakielskiej. Tam całość inwestycji drogowej szacowana jest na 150 milionów złotych, dlatego od razu podzielono ją na dwa etapy - pierwszy od ul. Lisiej do ul. Bronikowskiego i od ul. Bronikowskiego do ronda Grunwaldzkiego.

Wielka Pętla Fordonu w dwóch etapach

- Gotowa jest dokumentacja projektowa pierwszego odcinka, tam gdzie nie ma kolizji własnościowych miasto niebawem będzie ogłaszać przetargi - mówił o koncepcji budowy Wielkiej Pętli Fordonu Michał Sztybel.

Zadanie to obejmuje m. in. budowę infrastruktury rekreacyjnej (trasy podgórskiej) u podnóży górek fordońskich, droga dla rowerów ma być oddzielona pasem od chodnika. Pierwszy etap poprowadzi od Doliny Śmierci do ul. Kromera, a drugi - od Kromera do do wałów wiślanych. Miasto jednak zapowiada, że ruszy z drugim etapem wtedy, gdy znane będą pełne koszty powstania pierwszego. Poprowadzenie części trasy będzie wymagało jednak zmian umowy dzierżawy ogrodów działkowych (to tereny miejskie). Oba zadania, bezpośrednio ze sobą związane, wpisane są w inwestycje ponadosiedlowe Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Co zyskali bydgoscy rowerzyści ostatnio?

Do użytku oddane zostały już drogi rowerowe w ciągu ulicy Kruszwickiej (od ronda Grunwaldzkiego do placu Poznańskiego) i ul. Focha (od ronda Grunwaldzkiego do Mostu Solidarności). Rowerzyści mają więc możliwość dojazdu do Starego Rynku wyłącznie drogami rowerowymi (od strony północnej). W przypadku Focha prace jeszcze potrwają – wynika to z uszkodzenia kanalizacji deszczowej przez wykonawce (PSG) i konieczna jest naprawa wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Miasto zyskało też nowy układ rowerowy przy okazji przebudowy ronda Kujawskiego. W dobrym tempie postępują też prace na ulicy Smukalskiej (od Błądzimskiej do ul. Rajskiej), na tym odcinku również postanie ścieżka rowerowa, koniec prac zaplanowano na 2022 rok.

Ciągle trwają przymiarki do przebudowy ul. Jeździeckiej wraz z infrastrukturą rowerową.

- Spotykamy się z mieszkańcami tej część miasta, będą pewne zmiany w projekcie, ale oznaczać to będzie opóźnienia w realizacji. Słuchamy mieszkańców i społeczników, chcemy żeby te decyzje były niepodważalne i byśmy mogli cieszyć się wspólnie z tej inwestycji - zapowiada Mirosław Kozłowicz.

Miasto podpisało już w tej sprawę umowę z gmina Osielsko – droga ma poprawić bowiem dojazd do i z gminy do Bydgoszczy. Inwestycja obejmie nie tylko ulicę Jeździecką (gdzie ma pojawić się oświetlenie), ale również oznacza budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Gdańskiej (do ulicy Podkowa). Całość ma poprawić bezpieczeństwo ruchu rowerowego w okolicy. Prace maja zakończy się w przyszłym roku.

Najdalej w czasie przesunięta jest budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Krasińskiego, Markwarta, Sieńki, Moniuszki, Skłodowskiej-Curie i Łęczyckiej, prognozowany termin realizacji to koniec roku 2024. Na razie trwają ustalenia ze stroną społeczną tak, by wypracować dla rowerzystów najkorzystniejsze rozwiązania.

Polecamy

Coraz więcej oryginalnych murali w Bydgoszczy. Mamy kolejny - po tym, który powstał na Wyżynach - mural ekologiczny na Błoniu przy ul. Szubińskiej. A miejsce muralu z Wiedźminem zajmują kolejne murale reklamowe. Tym razem coś słodkiego, ale... z lampkami błyskającymi z malowidła.

To są najpiękniejsze i najnowsze murale w Bydgoszczy. Mamy k...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto