Co kupują zamożni, bogaci i najbogatsi mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego i ilu ich jest? [lista]
Z najnowszego raportu "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja XI" zaprezentowanego wczoraj podczas konferencji online (22 marca) przez KPMG (firmę świadczącą usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i gospodarczego), wynika, że odporny na skutki wywołane przez koronawirusa okazał się rynek samochodów luksusowych i premium. Stanowi on aż dwie trzecie całego segmentu dóbr luksusowych. Jego wartość wyniosła w 2020 roku w Polsce 16,3 mld złotych (tylko minus 1,6 proc. r/r). Do marek luksusowych aut można zaliczyć m.in. takie, jak: Bentley, Lamborghini, Maserati, Ferrari czy Rolls-Royce, a premium np. Mercedes, BMW, Audi, Volvo czy Tesla. - Rynek aut z wyższej półki obronił się - mówiła podczas konferencji Karolina Szulęcka, marketing manager w Ferrari Katowice. - Nasi klienci kupowali zarówno wersje limitowane aut, jak i klasyczne. Salony samochodowe nie były zamknięte w związku z obostrzeniami, ale niektóre transakcje odbywały się w internecie.