Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ulica Kujawska otwarta już od jakiegoś czasu, a kierowcy nadal narzekają. Co im się nie podoba?

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
W godzinach szczytu kierowcy mają ogromne trudności z wjechaniem w ulicę Kujawską.
W godzinach szczytu kierowcy mają ogromne trudności z wjechaniem w ulicę Kujawską. Dariusz Bloch
W godzinach szczytu ciężko wjechać w Kujawską od strony Wojska Polskiego. Winna sygnalizacja świetlna dająca pierwszeństwo pieszym?

Zobacz wideo z drona: Rondo Kujawskie jak po nalocie. Tak wyglądały prace w 2019 roku

- Na czas przebudowy Wojska Polskiego zamknięto środkowy pas, który umożliwiał jazdę na wprost i w lewo jadąc Trasą Uniwersytecką od strony Glinek. Pozostał jeden do skrętu w lewo i jeden w prawo. Teraz kiedy oddali już do użytku ulicę Kujawską i są dwa wolne pasy na rondzie to mogliby otworzyć ten drugi skręt w lewo. Dlaczego na środku ciągle stoją barierki, które to uniemożliwiają? - dziwi się nasz Czytelnik. - Przecież wjazd na most na TU będzie niemożliwy jeszcze przynajmniej do końca roku, więc można nawet wymalować odpowiednie oznakowanie poziome informujące o możliwości skrętu w lewo także ze środkowego pasa.

O ile jednak "blokadę" na środku skrzyżowania kierowcy są w stanie przeboleć, to już korków na Wojska Polskiego w kierunku Kujawskiej już nie. Tym bardziej, że otwarcie Kujawskiej miało rozwiązać problemy kierowcówi na Wojska Polskiego.

- Kiedy skręcający mają zielone, zielone mają też piesi na kolizyjnym przejściu. W efekcie może nawet nie przejechać żaden samochód - zauważa nasz Czytelnik.

W Kujawską skręcić się nie da?

Problem potęguje się w godzinach szczytu, gdy chętnych do zjechania w kierunku centrum jest więcej. Bywa i tak, że na pasach na wprost jest luz, a pas dla skręcających w prawo jest zapchany i to do tego stopnia, że kierowcy chcący skręcić blokują pas tym, którzy chcą jechać na wprost - zauważa bydgoszczanin. - Światła są źle ustawione i powinny być skorygowane tak, by była faza tylko dla skręcających w prawo - znajduje rozwiązanie nasz Czytelnik.

W opinii kierowcy zmorą nowych skrzyżowań jest połączenie zielonego dla skrętu w prawo z zielonym dla pieszych. - Oczywiście zielone jest dla tych na wprost, więc dla skręcających piesi mają pierwszeństwo. Tak jest też na pierwszym rondzie przy kościele. Było dla tych co jechali Trasą Uniwersytecką od Focusa i chcieli skręcić w prawo, jest tak dla jadących Wojska Polskiego od strony ul. Kujawskiej, a chcących skręcić w stronę Glinek. Przy obecnych przepisach chroniących pieszych pozostawienie takiej kolizji powoduje paraliż ruchu na tych skrzyżowaniach - uważa bydgoszczanin.

Policja rekomenduje - sygnalizacja całą dobę

O problemach mieszkańców ze zbyt głośnymi "brzęczykami" na rondzie Kujawskim pisaliśmy wielokrotnie. Jak się wydaje, sprawa została ostatecznie rozwiązana, choć nie wszyscy będą z rozwiązania zadowoleni. Ma być ciszej, ale "brzęczyki" nie zostaną wyłączone. W tej sprawie decydujący głos miała bydgoska policja.

Policja informuje, że

stoi na stanowisku całodobowego kierowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej na rondzie Kujawskim. Natomiast na rondzie Bernardyńskim wnosimy o przełączenie sygnalizacji w porze nocnej na tryb awaryjny - odpowiada mieszkańcom asp. szt. Marcin Włosiński, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Bydgoszczy. - Działanie sygnalizacji świetlnej w znacznym stopniu zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu i udrażnia ruch zwłaszcza na dużych skrzyżowaniach.

Policja zarekomendowała jednak maksymalne ściszenie "brzęczyków" nocą, co stało się 3 sierpnia. Całkowicie ich jednak wyłączyć nie można.

Trwa głosowanie...

Gdzie wolisz spędzić urlop?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto